Thursday, February 23, 2012

Eating Healthy: Cold Egg Sandwich



apa nama dia dalam Bahasa Malaysia.. kalau boleh tolong translate maka.. bantulah saya ye.... ok .. apa pun oleh kerana aku percaya pada artikle ni http://www.dressings-sauces.org/mayonnaise.html so bagi aku ni sihat... :P bukan untuk mereka yang diet...  sebab aku memang tak diet... cuma sekarang hadkan makan fast-food... dulu suka suka hati bila nak makan mcD, KFC.. sekarang seminggu sekali je kowt... tu pun kira banyak.. tapi tak sebanyak dulu la... ok

cerita mengarut pun dah banyak... sebelum apa apa resipe ini untuk dua orang .. walau pun aku makan sorang :D bawak bekal ni memang payah sikit nak kurang makan.. sebab sambil buat kerja sambil mengadap makanan depan mata

bahan-bahan:

1 biji telur rebus
1/4 cawan buah tomato didadu halus (buang biji)
4-8 helai daun salad romaine atau sayur minyak atau ice-burg lettuce
1 sudu besar mayonnaise
1 sudu kecil yellow mustard heinz (optional)
1 sudu kecil thousand island
4 keping roti

(kalau tak ada yello mustard + tousand island... tambah kan saja mayonnaise 1 sudu besar... sama je kan :D)

 huh nak amik gambar salad dah tinggal sikit pulak =.=""

cara:
potong dadu semua sayur dan telur, masuk dalam mangkuk
masukkan mayo, thousand island dan mustard, kacau


terus sapu ke atas roti... lebih lama dalam mangkuk ... bahan bahan akan lebih berair ...
 biasa letak sehelai sehelai ni sebab nak jadikkan bekal.. kalau tak.. saya potong halus...

ni untuk harini ini..... tapi guna dua keping roti sahaja..... 



p.s saya suka chives ... kadang kadang mayang halus .. letak juga.. yummm nak beli chives la.. esok masuk chives .. yum... lupa pulak... cold sebab saya suka sejukkan sebelum makan :D .. set peti ais ke 1 darjah.. letak 10 hingga 15 minit kot...

No comments:

Post a Comment

jangan lupa kalau suka kat post post ini sila derma dengan klik iklan nuffnang disebelah kiri anda